Kiemelt bejegyzés

Lehet, hogy jó életmódváltás az idősotthonba költözés?

  Az idősotthonba költözés, mint életmódváltás Az idős lakók általában hosszú éveken keresztül otthonukban éltek, és most egy olyan intézmén...

2013. november 25., hétfő

Egy egyedi napló azoknak, akiknek fontos a család


 




 

Rólam szól című napló / könyv

- ami arról szól, aki használja -

 első beírása:




Magamról röviden

( Ide írd le minimum 10 mondattal, hogy ha új társaságba kerülsz, mit árulnál el magadról. Hogyan mutatnád be magad?)

Emlékszel? Gyerekkorodban talán neked is volt iskolai feladat ez a kérdés:) De, ha idegen nyelvet tanultál, biztos meg kellett tanulnod egy bemutatkozó leckét…
Na, itt most nem erre kell gondolni!!! Ne is arra, hogy mi szerepel az álláskeresésekre szerkesztett önéletrajzodban. Most gondolj arra, mit mondanál magadról, ha új társaságba kerülnél, és a tábortűz körül pont rád kerülne a sor, hogy megtudják a többiek, kivel is töltik idejüket.

Ki vagy Te? - hangzik el a kérdés. Mesélj magadról pár szót!

Most bepillantást nyújtok az én “ Rólam szól” című napló / könyv lapjaiba.

Gill Rita vagyok. Foglalkozásom és képzettségem a sztereotípiák és az előítéletek elkerülése végett nem mondom. Nem ez fogja meghatározni, hogy milyen ember vagyok. Szeretem az embereket, az új kapcsolatokat. Szeretek ötletelni, újítani, problémákat egyedi módon megközelíteni. Fontos nekem a tisztelet. Adni is és kapni is. Kulturált, illemtudó gyereknek neveltek, és ezt képviselem felnőttként is. Nyitott vagyok az emberek és új szemléletek felé.
Egyenlőre ennyit mondanék magamról, a többi tulajdonságom, jellemem a tetteimben tükröződik majd. Mást adni, mint ami vagyok nem tudok.

Mottóm:

“ Élj nyitott szemmel és meglátod azt amit kell, élj nyitott szívvel és megérzed, amit nem láthatsz meg.” 

Ezeket a sorokat  leírhatom egy olyan egyedi, személyre szabott naplóban, ami a gyermekemnek, unokáimnak megmutatja majd, milyen ember voltam.

Szerepelnek majd benne még:

- Álmaim, amik megvalósultak már

- Álmaim, vágyaim, amit el akarok érni az életben / Lépésről lépésre leírom hogyan teszem ezt meg, akarom-e igazán, vagy csak álmodozom róla./

- Kikre számíthatok? - Kapcsolati tőke felmérése -
 / Leírom ide szépen sorban kiknek tettem / teszek/ fogok tenni  szívességet, ki tett nekem, mikor és mit. És ők "jönnek nekem eggyel " alapon nem lesz kellemetlen kérni tőlük. Illetve nekem is tudnom kell, ki felé van még tartozásom./

- Amire büszke vagyok

- Félelmeim, fóbiáim
( Ezt azért lesz jó leírni, mert lehet, hogy unokám is ettől fog szenvedni, és ha ide megpróbálom összeszedni az ellenlépéseket is, ezzel segíthetek neki a jövőben. Időutazás!) 

- Amit kitörölnék az életemből, ha tehetném
( Ebből okulhat az utókor, mit ne csináljanak, milyen hibát ne kövessenek el, amit én már megtettem. Ha látják, hogy valóban elszenvedtem egy - egy rossz döntésem következményeit, akkor nem mondják majd, amikor az ő rossz lépésük előtt figyelmeztetem őket, hogy csak a levegőbe beszélek. Meg, hogy én úgysem érthetem, nem tudok a helyzetről semmit! :)

- Amit az utódokra, utókorra hagyok - életbölcsességeim, élettapasztalat -

- Ismerőseim kedves szavai, véleményei rólam, saját szájukból
( Ide egy - egy elhangzott kedves szót, véleményt fogok leírni, hogy tudjam ki, mikor, mit mondott rólam, ami jól esett a szívemnek. Így rossz napjaimon, amikor az önbecsülésem a béka feneke alatt van, elolvasva őket, visszatér az életkedvem, és a magabiztosságom.)

- Facebookon talált, vagy nekem küldött üzenetek, szép idézetek, amik megérintették a lelkem, vagy mosolyt csaltak az arcomra.

- BAKIK - Emlékezetes melléfogások - 
( Ez vicces rész lesz, de a következő bejegyzésem erről fog szólni, hogy mit írok majd ide:)

Hit, meggyőződés, mint motiváció -

- Tudatos vagy ösztönös döntések -

- Krízishelyzetek tapasztalatai -



- Aranyköpéseim, aranyköpések a családban
( Érdemes összegyűjteni őket, hogy generációkon át továbbéljenek. Így mi is tovább élünk velük.) 

- Családi legendárium
(Déd- és nagyszüleink ránk hagyott háborús vagy szerelmes történetei, életük foszlányai... 
Jegyezzük le bátran. Sokat tanulhatunk tőlük, és megismerjük egy kicsit őket.) 

- Halálom esetén kivonat
Ez komoly rész lesz! Ide azokat az eseményeket fogom életemből kiragadni, és leírni, amit a síromnál / temetésemen hallani szeretnék. Ami elmondja az egybegyűlteknek, milyen ember voltam, ki voltam...

Ezt természetesen évente frissíteni kell, mert minden évben történhet olyan meghatározó esemény életünkben, ami azzá tesz minket, akik vagyunk.

Ez az én naplóm lesz. Egy kis ízelítőt adok neked is kedves olvasó, és ha kedvet kapsz hozzá, hogy Te is ilyen vagy hasonló rendszerbe lásd az életed, töltsd ki kérlek  űrlapunkat, és felvesszük veled a kapcsolatot.

Az űrlap szándékosan magázódó formában lett megszerkesztve. Ezzel kívánom megadni a tiszteletet az előrendelést igénybe vevő esetleg idősebb korosztály számára is.



Ha kíváncsi vagy rá, mi ihlette ezt a naplót, olvasd el ezt:http://joemberek.blogspot.hu/2013/08/jo-ember-volt.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.